Covid-19: Veelgestelde vragen

Heeft u na het lezen van onderstaande informatie nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellen van kaarten

Welke concerten heeft het Rotterdams Philharmonisch Orkest gepland?
De concerten die gepland stonden in seizoen 2020|2021 kunnen niet plaatsvinden zoals oorspronkelijk gepland. Per programma zoeken we een passend alternatief. Door alle onzekerheden die de komende periode blijven bestaan, zijn wij genoodzaakt om flexibel te zijn. Wij hebben daarom besloten om de programmering per maand bekend te maken. Het laatste nieuws over onze programmering vindt u in onze concertagenda of ontvangt u via onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik kaarten kopen voor deze concerten?
Het moment waarop de kaartverkoop start, staat aangekondigd op de pagina’s van de betreffende concerten. Kaarten zijn verkrijgbaar via onze website en telefonisch via onze klantenservice

De concerten zijn ongeplaceerd. Dit betekent dat u niet zelf uw stoel kunt kiezen, uw zitplaats wordt ter plekke aangewezen door de medewerkers van de Doelen. Wel kunt u kiezen in welk zaaldeel u wilt zitten: parterre, frontring, tribune, ring rechts or ring links. Klik hier voor de zaalplattegrond.
We verzoeken u om te kiezen voor e-tickets (pdf) in plaats van tickets per post. E-tickets kunt u voorafgaand aan uw concertbezoek zelf printen of u toont het e-ticket op uw smartphone.

Ik had al kaarten gekocht voor concerten in seizoen 2020|2021, blijven deze tickets geldig?
Alle concerten die oorspronkelijk gepland stonden in seizoen 2020|2021 komen te vervallen of worden verplaatst. Kaarten voor concerten in de periode van 21 augustus tot en met 30 december 2020 zijn op 5 augustus 2020 omgezet in tegoedbonnen. Kaarten voor concerten in de periode van 7 januari tot en met 30 mei 2021 zijn op 18 en 19 november 2020 omgezet in tegoeden. Kaartkopers hebben automatisch per e-mail een tegoedbon ontvangen voor de waarde van hun tickets. Heeft u een tegoedbon ontvangen maar wilt u liever uw aankoopbedrag gerestitueerd of omzetten in een donatie? Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Ik heb kaarten gekocht voor Harry Potter and the Half-Blood Prince™ In Concert, gaat dit concert wel door?
Vanwege de coronamaatregelen zijn de uitvoeringen van Harry Potter in Concert in de Doelen, die gepland stonden op ​​10, 11, 12 en 13 december 2020, uitgesteld naar 25, 26, 27 en 28 november 2021. Reeds gekochte kaarten blijven geldig. Kaartkopers zijn persoonlijk geïnformeerd over de mogelijkheid een resitutie, tegoedbon of donatie aan te vragen. 

Zaalindeling en placering

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?
De maximale capaciteit is in overeenstemming met de landelijke maatregelen. Daarnaast volgen wij de richtlijn om 1,5 meter afstand te bewaren, zodat u voldoende afstand kunt bewaren tot andere concertbezoekers.

Hoe ziet de stoelopstelling in de Grote Zaal eruit?
In de zaal staan nog steeds alle stoelen, maar rijen worden om-en-om gevuld. Op de rij voor en achter u zitten dus geen bezoekers. Tussen huishoudens worden steeds drie lege stoelen (minimaal 1,5 meter) vrijgehouden. Medewerkers van de Doelen wijzen u een zitplaats toe en houden rekening met de afstand.

Hoe vind ik mijn plaats in de zaal?
Concerten zijn ongeplaceerd. Bij het bestellen van tickets kiest u wel een deel van de zaal waar u wilt zitten: parterre, frontring, tribune, ring rechts en ring links. Bij het betreden van de zaal wijzen medewerkers van de Doelen u een stoel toe op volgorde van binnenkomst. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden en te zorgen voor een goede doorstroom.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen kunnen bij elkaar zitten. Dit gaat op basis van vertrouwen. Publieksmedewerkers van de Doelen kunnen niet controleren of bezoekers tot hetzelfde huishouden behoren. Jonge kinderen kunnen naast hun (groot)ouders zitten.

Speelt het orkest ook in een anderhalvemeteropstelling?
Onze musici bewaren ook anderhalve meter afstand op het podium. In overleg met de dirigent kan dit om akoestische redenen leiden tot een andere podiumopstelling dan gebruikelijk. De orkestleden kunnen bijvoorbeeld met hun gezicht naar het orgel zitten of rondom de dirigent. Bij alle concerten is het podium verlengd, waardoor er minder zitplaatsen in de parterre beschikbaar zijn.

Toegankelijkheid

Ik ben slecht ter been en kan geen trappen lopen. Kan ik toch een plaats reserveren?
Het is niet mogelijk om een zitplaats te reserveren. Wanneer u geen trappen kunt lopen, adviseren wij een plaats te reserveren op de ring. De ring biedt voldoende plaatsen die zonder trap bereikbaar zijn. Geeft u bij de medewerkers in de zaal aan dat u slecht ter been bent, dan kunnen zij hiermee rekening houden bij het toewijzen van plaatsen.

Blijven de concerten toegankelijk voor bezoekers met een beperking?
Concerten waarbij coronamaatregelen van toepassing zijn blijven toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Vanwege de maatregelen zijn er wel minder rolstoelplaatsen beschikbaar. Rolstoelplaatsen zijn telefonisch te reserveren via onze klantenservice.

Is de lift in gebruik?
De lift is in gebruik. Om 1,5 meter afstand te bewaren, mag er slechts één bezoeker per keer van de lift gebruik maken.

Hygiëne

Is het dragen van een mondkapje verplicht?
Ja, het is verplicht om een mondkapje te dragen bij binnenkomst en het verlaten van de zaal. Wanneer u op uw plaats zit kunt u het mondkapje af doen. Wij verzoeken u om uw eigen mondkapje mee te nemen.

Hoe werkt het ventilatiesysteem van de Doelen?
Het ventilatiesysteem van de Doelen gebruikt lucht van buiten voor luchtverversing en geen recirculatiesysteem. 

Concertbezoek

Kan mij de toegang tot een concert geweigerd worden?
Bij het kopen van een concertkaart gaan bezoekers, in aanvulling op de algemene bezoekersvoorwaarden, akkoord met onze hygiënemaatregelen en de regels bij gezondheidsklachten. In geval van gezondheidsklachten kunnen wij u geen toegang tot het concert verlenen. In geval van klachten verzoeken wij u om op voorhand thuis te blijven en contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen coulant omgaan met het ruilen van tickets.

Ik heb gezondheidsklachten op de dag van het concert, wat nu?
Als u gezondheidsklachten heeft op de dag van het concert, vragen wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen coulant omgaan met het ruilen van tickets voor een ander concert of tegoedbon, zodat u op een later moment alsnog kunt genieten van een concert.

Vanaf welk moment zijn de deuren geopend?
De deuren van de Doelen en de Grote Zaal gaan drie kwartier voordat het concert begint open.

Hoe beweegt het publiek zich door de Doelen?
Bezoekers komen binnen via de hoofdingang aan het Schouwburgplein. Vanaf de hoofdingang leiden eenrichtingsroutes bezoekers naar de zaal. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden en te zorgen voor een goede doorstroom.

Is de garderobe geopend?
Nee, de garderobe is gesloten. U kunt u jas meenemen in de zaal. Grote tassen (groter dan A4-formaat) mogen niet mee het gebouw in.

Ik heb kaarten voor twee verschillende concerten op één avond/middag, kan ik in de zaal blijven?
Na afloop van het concert moeten alle bezoekers het gebouw verlaten. Als u kaarten heeft voor een ander concert, dan gaat u hiervoor opnieuw via de aangegeven ingang naar binnen.

Kan ik iets drinken in de foyers voorafgaand aan of na afloop van het concert?
De looproutes naar de zaal leiden u langs een van de buffetten in de foyer, waar u een drankje kunt pakken (inbegrepen in uw kaartje). De bar sluit 10 minuten voor aanvang van het concert. U mag het drankje niet mee naar de zaal nemen. Na afloop van een concert is de bar gesloten en kunt u dus geen drankje aanschaffen. 

Hebben de concerten een pauze?
Onze concerten duren een uur en hebben geen pauze. Na afloop vragen wij u om de aanwijzingen van onze medewerkers te volgen en de Doelen te verlaten.

Zijn de wc’s in het gebouw te gebruiken?
De wc’s zijn uitsluitend voorafgaand aan het concert te gebruiken. Uitsluitend de wc's op de begane grond zijn toegankelijk. Wij vragen u om voldoende afstand te bewaren tot andere bezoekers.

Kan ik tijdens het concert de zaal verlaten?
Het is niet mogelijk om tijdens het concert de zaal te verlaten. 

Mag ik opstaan tijdens het slotapplaus?
We vragen onze bezoekers om tijdens het slotapplaus niet op te staan. Wij verzoeken u te blijven zitten en na het applaus de zaal rustig te verlaten volgens de aangegeven looproutes.

Kan ik na het concert nog even napraten in de Doelen?
U verlaat de zaal en de Doelen via een duidelijk aangegeven eenrichtingsroute. U dient de Doelen direct te verlaten, helaas is het niet mogelijk om nog even in de Doelen na te praten.

Cookies

Wir verwenden Cookies und vergleichbare Instrumente, um die Nutzung der Website zu analysieren, die Darstellung von Inhalten Dritter, wie z. B. Videos, zu ermöglichen sowie für Marketing- und verschiedene andere Anwendungszwecke. Diese Cookies werden auch von Dritten gesetzt. Indem Sie auf „Einverstanden“ klicken, willigen Sie in deren Verwendung ein. Sind Sie nicht einverstanden, können Sie über die Schaltfläche „Einstellungen ändern“ eine Auswahl nach Ihren Wünschen treffen. Weitere Informationen…

Cookies sind erforderlich, damit die Website richtig funktioniert. Damit merkt sich die Website während der Bestellung Ihren Einkaufswagen, und Sie können sich auf der Website anmelden.

Cookies sind jedoch auch erforderlich, um das Erlebnis auf der Website zu bereichern. So gehen Medien Dritter, wie beispielsweise Videos, häufig mit Cookies einher. Außerdem führen wir Statistiken, um die Site fortlaufend zu verbessern.

Zu guter Letzt dienen Cookies dem Zweck, Informationen zu unseren Marketingaktivitäten, wie Newsletter oder Anzeigen, möglichst wirksam und persönlich zu gestalten.

Hier gelangen Sie zu unserer vollständigen Cookie-Richtlinie.

Cookie-Einstellungen