Bestelinformatie seizoen 2019|2020

Samen met de Doelen hebben wij geïnvesteerd in een nieuw ticketsysteem. Dit systeem brengt een aantal wijzigingen met zich mee voor het bestellen van concertseries. Wij informeren u nu al graag over deze belangrijke wijzigingen.

Bestelinformatie seizoen 2019|2020

Samen met de Doelen heeft het Rotterdams Philharmonisch Orkest geïnvesteerd in een nieuw ticketsysteem. Door dit systeem is het technisch mogelijk dat concertseries volledig online besteld kunnen worden, een wens van een steeds grotere groep concertbezoekers. Daarnaast is het eenvoudig om series uit te breiden met extra concerten en worden bestellingen direct verwerkt.
 

Voordelen van het nieuwe ticketsystseem

  1. Uw abonnement volledig online bestellen, afrekenen en direct tickets ontvangen;
  2. U kunt zelf de best beschikbare en gewenste plaatsen kiezen;
  3. Er is meer flexibiliteit, waardoor het eenvoudiger is om extra kaarten te bestellen voor een concert uit uw serie of uw serie uit te breiden met extra concerten;
  4. Per concert kunt u een andere rang kiezen. Een concert met solisten kan daardoor bijvoorbeeld vanaf een andere zitplaats worden gevolgd;
  5. U kunt uw concertseizoen helemaal naar wens invullen en ontvangt automatisch de kortingen waarop u recht heeft.


Hoe bestelt u een serie voor seizoen 2019 | 2020?
Medio februari 2019 verschijnt de brochure met een overzicht van de series en extra concerten. De concerten worden vanaf 19 februari ook op deze website gepubliceerd. De series blijven in de vertrouwde vorm bestaan. De verkoop van series en flexibele abonnementen start vervolgens op maandag 25 februari 2019 om 10.00 uur. U kunt uw serie eenvoudig bestellen via onze website. U heeft daarbij de mogelijkheid om zelf uw zitplaatsen te kiezen.


Bestelt u liever niet digitaal?

Vanzelfsprekend blijft het mogelijk om ook zonder internet uw serie te bestellen, waarvoor wij u drie mogelijkheden bieden:

  1. Onze medewerkers van de klantenservice zijn er voor u en helpen u vanaf maandag 25 februari 2019 telefonisch bij het bestellen van uw concertserie. Op deze manier blijft het mogelijk om zonder internet en internetbankieren een concertserie te bestellen.
  2. Besteldagen in de Doelen: wij verwelkomen u op dinsdag 26 februari en dinsdag 5 maart 2019 tussen 10.00 en 16.00 uur in de Doelen, waarbij u een serie kunt bestellen bij onze medewerkers.
  3. Wilt u op een ander moment langskomen om uw bestelling op te geven? Meld u zich vooraf aan en we nemen de tijd voor u op ons kantoor in de Doelen.
    Veelgestelde vragen


Veelgestelde vragen

Waarom investeert het orkest in een nieuw ticketsysteem?
Het oude systeem was verouderd en sloot niet aan bij de eisen van deze tijd, het volledige online bestellen van abonnementen was bijvoorbeeld niet mogelijk.

Voorgaande jaren kon ik mijn abonnement toch al online bestellen?

In voorgaande jaren was het mogelijk om online een bestelformulier in te vullen, waarna de klantenservice uw plaatsen toewees. Nu kunt u volledig online bestellen, waarbij u zelf u stoelen kunt kiezen en direct kunt afrekenen.

Ik heb geen internet of internetbankieren. Hoe bestel ik mijn concertseries?

U kunt vanaf maandag 25 februari telefonisch bestellen bij onze klantenservice. Ook heeft u de mogelijkheid om naar de besteldagen in de Doelen te komen op dinsdag 26 februari en dinsdag 5 maart 2019 tussen 10.00 en 16.00 uur, waarbij u een serie kunt bestellen bij onze medewerkers.

Ik heb geen internetbankieren. Hoe kan ik betalen? 

U kunt uw concertseries per bankoverschrijvnig betalen.

Ik ben mecenas of begunstiger, behoud ik mijn voorbespreekrecht?

Ja, vanaf het moment waarop de brochure verschijnt kunt u direct kaarten bestellen. De reguliere kaartverkoop start een week later, vanaf maandag 25 februari 2019.

Waarom verdwijnt het papieren bestelformulier?

Wij maken het mogelijk dat bezoekers online kunnen bestellen. Door verzending en de verwerkingstijd lopen papieren bestellingen vertraging op. Om u direct te kunnen helpen aan de gewenste zitplaatsen maken wij het mogelijk dat u telefonisch kunt reserveren.

Vanwege een medische beperking heb ik een sterke voorkeur voor een bepaalde stoel. Wat als deze niet beschikbaar is?

U kunt zelf uw stoel uitkiezen. Mocht de stoel van uw keuze niet beschikbaar zijn, dan helpen de medewerkers van onze klantenservice u bij het vinden van een geschikt alternatief.

Ik bezocht altijd een concertserie met stoelverlenging. Hoe kan ik dezelfde zitplaats behouden?

Het nieuwe ticketsysteem kan technisch niet worden gecombineerd met de instandhouding van de stoelverlenging. Heeft u nog steeds behoefte aan een specifieke zitplaats en is deze niet beschikbaar op het moment van bestellen, dan helpen wij u graag bij het vinden van een goed alternatief. Tijdens uw bestelling online of bij onze klantenservice, krijgt u de keuze aangeboden om dezelfde zitplaatsen per concert in uw serie te boeken voor zover deze nog beschikbaar zijn.


Heeft u vragen?

Als u vragen heeft over de bovengenoemde wijzigingen, dan beantwoorden wij deze graag voorafgaand en in de pauze van de volgende concerten bij het informatiepunt in de foyer:
Zondag 13 januari 2019 – Nieuwjaarsconcert: Best of Broadway
Zondag 27 januari 2019 – Valery Gergiev en de Russen
Vrijdag 1 februari 2019 – Lahav Shani en de Weense School
Donderdag 7, vrijdag 8 en zondag 10 februari 2019 – Rachmaninov en Tsjaikovski


Heeft u nog vragen? U kunt contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar 010-217 17 07 (bereikbaar op werkdagen tussen 10.00 en 12.30 uur en tussen 13.00 en 16.00 uur).

Cookies
Wij maken gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestandjes die op je computer, tablet of telefoon worden opgeslagen. Hiermee zorgen wij er onder andere voor dat onze website goed werkt en kunnen wij onze content afstemmen op de interesses van onze bezoekers.
Meer informatie over cookies