Nominatie voor Cultuurmarketing Awards 2019

Het Rotterdams Philharmonisch Orkest is genomineerd voor de Cultuurmarketing Awards 2019, een award voor de beste marketingcases binnen de kunst- en cultuursector. Het orkest ontving deze nominatie in de categorie Merk en Loyaliteit voor de campagne 'Kennen wij elkaar al?'.

Campagne 'Kennen wij elkaar al?'
In 2018 bestond het Rotterdams Philharmonisch Orkest precies 100 jaar. Het gehele jaar voerden wij onder de noemer 'Kennen wij elkaar al?' diverse campagnes om zoveel mogelijk mensen uit te nodigen om dit bijzondere jubileum met ons mee te vieren. Hierbij stonden drie activiteiten centraal. Allereerst reserveerden we voor vrijwel ieder concert van ons in de Doelen honderd gratis plaatsen. Deze plaatsen verlootten we onder belangstellende bewoners van steeds een andere wijk in Rotterdam. Op deze manier ontvingen wij in 2018 ruim 6000 bezoekers, waarbij voor velen van hen dit een eerste kennismaking was met live symfonische muziek.

Gedurende het Jubileumjaar reisden er ook grote paarse Luisterstoelen door de stad. Deze stoelen, met muziek van ons orkest, werden op prominente plaatsen in Rotterdam neergezet zoals de Markthal, Rotterdam Centraal, Erasmus MC en de Erasmus Universiteit. Op deze manier konden mensen ook buiten de concertzaal kennismaken met onze muziek.

Op 9 juni 2018, de dag waarop we precies 100 jaar bestonden, bereikte ons jubileumjaar een hoogtepunt met een groots Eeuwfeest op het Schouwburgplein. Bezoekers konden gratis genieten van tal van optredens. 's Avonds was ons feestelijke en uitverkochte Jubileumconcert live te volgen op een groot scherm voor de Doelen.

Over de Cultuurmarketing Awards
Op 27 juni 2019 vindt de uitreiking van de derde editie van de Cultuurmarketing Awards plaats in TivoliVredenburg. Op die dag worden de beste marketingcases binnen de kunst- en cultuursector bekroond. Het Rotterdams Philharmonisch Orkest werd ook al in 2017 genomineerd voor een Cultuurmarketing Award. Toentertijd vond de jury dat het orkest een succesvolle rebranding uitvoerde vanuit de doordachte kern 'Laat je raken'.

Cookies
Wij maken gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestandjes die op je computer, tablet of telefoon worden opgeslagen. Hiermee zorgen wij er onder andere voor dat onze website goed werkt en kunnen wij onze content afstemmen op de interesses van onze bezoekers.
Meer informatie over cookies