Ga direct naar: Hoofdinhoud

24 maart 2023
1 min leestijd
Azië tournee orkest

Deze zomer maakt het Rotterdams Philharmonisch Orkest met chef-dirigent Lahav Shani een grote tournee door Oost-Azië. Van 15 tot en met 27 juni geeft het orkest 11 concerten in de belangrijkste zalen van Taiwan, Zuid-Korea en Japan.

Deze tournee van internationale allure begint in Taiwan in de prestigieuze concertzaal van het National Kaohsiung Center for the Arts, waarvan het orkest en Lahav Shani vier jaar geleden de officiële opening opluisterden met een concert. Dit gebouw is het grootste theatercomplex ter wereld en ontworpen door de Nederlandse architect Francine Houben; een Nederlands onderonsje dus! Vervolgens trekt het orkest verder naar Zuid-Korea, om de tournee af te sluiten in Japan. Onder andere werken van Beethoven, Brahms, Tsjaikovski en Rachmaninov passeren de revue, gespeeld met topsolisten als Akiko Suwanai, Bruce Liu en Bomsori Kim.

Meer weten over de Azië-tournee in 2023?

Klantenservice
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang achtergrondinformatie, concerttips en algemeen nieuws.