Ga direct naar: Hoofdinhoud
Ga direct naar: Hoofdnavigatie

Marketeer (met focus op online)

Vacature

Gedurfd, kleurrijk en no nonsens. Het Rotterdams Philharmonisch Orkest (RPhO) is een modern orkest met stevige wortels in de traditie van de klassieke muziek. Jaarlijks verzorgt het, met vermaard chef-dirigent Lahav Shani aan het roer, meer dan honderd concerten voor ruim 160.000 bezoekers. Van optredens in thuisbasis De Doelen tot concerten op bijzondere locaties in Rotterdam, bij grote buitenlandse podia en op toonaangevende festivals. Het Rotterdams Philharmonisch orkest behoort tot de absolute wereldtop en kenmerkt zich door een unieke klankkleur en een onderscheidende speelcultuur die nationaal én internationaal al decennia wordt herkend. Het orkest zoekt getalenteerde, flexibele en betrokken medewerkers die met plezier kunnen werken in een veranderende omgeving.

Wij zijn op zoek naar een Marketeer (met focus op online) voor 28,8u uur per week (parttime/0,8 fte) die zijn/haar kwaliteiten de komende jaren graag wil inzetten voor het orkest.

Wat ga je doen?

  • Samen met onder andere onze Junior digital marketeer en Junior social media/ contentmarketeer ben je verantwoordelijk voor de online zicht- en vindbaarheid van het orkest;
  • Je bent sparringpartner van onze Campagnemarketeer en verantwoordelijk voor al onze online campagnes en familiecampagnes;
  • Je brengt onze digitale klantreis in kaart, analyseert en optimaliseert deze non-stop;
  • Je monitort de resultaten van de diverse kanalen, voert A/B-testen uit, zorgt voor een optimale conversie en de evaluatie achteraf;
  • Voor onze online campagnes schakel je met onze content creators, online marketingbureau, en andere (online) partners. Ook neem je zelf initiatief om nieuwe partners aan te dragen;
  • Je beheert al onze digitale uitingen en draagt zorg voor de verspreiding daarvan, zowel op onze eigen kanalen als die van externe partners.

Wie zoeken wij?

Een ambitieuze en enthousiaste teamspeler, die het volgende meebrengt:

  • HBO(plus) werk- en denk niveau;
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Kennis en ervaring met SEO, SEA en online campagnes via o.a. Google & social media;
  • Kennis van Google Analytics & Tag Manager, social media tools en Office;
  • Je houdt van data-gedreven werken, bent analytisch, proactief, communicatief sterk en resultaatgericht;
  • Je hebt affiniteit met de culturele sector.

Wat bieden wij?

Jouw werkplek bevindt zich op een historische plek in hartje Rotterdam: het Concertgebouw de Doelen. Je wordt onderdeel van een hardwerkend team, waarin jij je eigen verantwoordelijkheden hebt en een dosis humor wordt gewaardeerd!

Verder bieden wij:

  • Een jaarcontract, met uitzicht op verlenging, voor 28,8 uur per week;
  • Het salaris is afhankelijk van werkervaring en ligt tussen € 3.317 en € 4.752 bruto per maand gebaseerd op een fulltime dienstverband (36 uur);
  • 180,8 verlofuren op basis van 36 uur;
  • 8% vakantietoeslag en eindejaarsuitkeringen van 7,5%; 
  • Deelname aan pensioenregeling van het ABP pensioenfonds;
  • Mogelijkheden voor professionele en persoonlijke ontplooiing en ontwikkeling;
  • Tegen een personeelstarief kun je concerten van het orkest in De Doelen bezoeken.


Reageren?
Ben jij de enthousiaste collega die wij zoeken en herken je jezelf in het profiel, dan nodigen we je uit om te solliciteren. Stuur dan een email met motivatie en cv naar sollicitaties@rpho.nl. Voor meer informatie omtrent de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Hiemke van den Boer (Manager Marketing & Sales) via 06-21527120 of HiemkevandenBoer@rpho.nl.

Een assessment en een screening kunnen tot de selectieprocedure behoren. Het aanvragen van referenties en een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) maakt deel uit van de procedure bij aanname.

Voor deze functie wordt tegelijkertijd in- en extern geworven.

Het RPhO onderschrijft de Code Diversiteit en Inclusie. Wij vinden het belangrijk om een divers medewerkersbestand te hebben en een inclusieve werkomgeving te creëren waar ruimte is voor verschillen. Het RPhO heeft bij deze werving- en selectieprocedure voorkeur voor iemand die de diversiteit binnen de organisatie versterkt.

Klantenservice
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang achtergrondinformatie, concerttips en algemeen nieuws.

Nieuwsbrief