Ga direct naar: Hoofdinhoud
Ga direct naar: Hoofdnavigatie

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u hier uw antwoord

Algemene vragen

Veelgestelde vragen over algemene zaken

Elk seizoen ontwikkelen wij een brochure met daarin alle informatie. U kunt deze gratis opvragen via info@rpho.nl. U kunt de brochure ook hier online vinden.

Meldt u hier aan voor onze nieuwsbrief en ontvang achtergrondinformatie, concerttips en algemeen nieuws.

Mocht u iets verloren zijn dan kunt u terecht bij de afdeling gevonden voorwerpen van de Doelen. Deze is telefonisch te bereiken via 010 2171700.

Tickets

Veelgestelde vragen over (het bestellen van) tickets

Series voor seizoen 2024-2025 zijn op woensdag 27 maart om 10:00 uur te bestellen. De losse kaartverkoop voor concerten uit seizoen 2023-2024 start op dinsdag 21 mei om 10:00 uur.

  • Groepskorting: Neem voor reductietarieven voor groepen vanaf 20 personen contact op met onze Klantenservice op telefoonnummer 010 322 53 22 (di-vr 10.00-16.00 uur) of mail naar info@rpho.nl.
  • 15% korting: Kies 4 of meer losse concerten uit ons programma en ontvang 15% korting op de gehele bestelling middels een flex-serie. Deze aanbieding geldt op alle concerten m.u.v. de filmconcerten.
  • Korting t/m 26 jaar of CJP: Voor jongeren hanteren wij een speciale kortingsprijs van € 15.

De concerten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest vinden voornamelijk plaats in de Grote Zaal van de Doelen. Klik hier om de zaalplattegrond van deze concertzaal te bekijken.

Let op: het aantal beschikbare stoelen en de indeling in rangen kan afhankelijk van het concert afwijken van bijgevoegde plattegrond. Bestelt u online kaarten voor een concert, dan krijgt u tijdens uw bestelling altijd de juiste zaalplattegrond te zien wanneer u zelf een stoel uitkiest.

Het Rotterdams Philharmonisch Orkest rekent per ticket € 1 (verwerkt in de ticketprijs) aan servicekosten, dit is nodig om de kosten te dekken die gepaard gaan met het (technisch) mogelijk maken van uw concertkaarten. Daarnaast rekenen wij € 3,50 per order als u geprinte tickets wenst te ontvangen om de kosten van het vervaardigen en verzenden van deze tickets te dekken. Voor een order met e-tickets brengen wij geen extra kosten in rekening.

Bent u onverhoopt verhinderd voor een concert, dan kunt u tot twee dagen voor het concert uw kaarten omruilen of annuleren. We berekenen € 5 per ruiling plus of min een eventueel prijsverschil. Heeft u geen ander concert in gedachten, dan ontvangt u van ons een tegoedbon voor het bedrag van uw kaarten min € 5 aan annuleringskosten. Lees hier de voorwaarden.

Als u kiest voor e-tickets, ontvangt u per e-mail een bevestiging van de transactie met daarin een link naar de download (PDF of Wallet) van uw e-tickets. 

Let op: de bevestigingsmail is dus niet uw toegangsbewijs.

Nee, u kunt zelf kiezen. Als u hebt gekozen voor e-tickets, kunt u ervoor kiezen om de e-tickets te tonen op uw smartphone. Zet u daarvoor uw scherm op de helderste stand en breng de barcode groot in beeld. U kunt ook uw online aangeschafte toegangskaarten thuis uitprinten. Bij uw concertbezoek toont u de print van uw e-ticket.

Er kan aan de kassa van de Doelen nog contant betaald worden.

U kunt in principe tot aanvang van het concert via de website nog online kaarten kopen.

Series

Veelgestelde vragen over het bestellen van series

Jazeker. Via deze link kunt u handleidingen bekijken voor het aanmaken van een online account, het online bestellen van een serie en het online bestellen van een flex-serie.

Bestelt u 4 concerten of meer, dan kunt u een flex-serie bestellen. U ontvangt dan 15% korting op de losse kaartprijs. Wilt u voor minder dan 4 concerten of slechts één los concert kaarten bestellen, dan kan dit vanaf dinsdag 21 mei 10.00 uur.

Het annuleren of ruilen van concerten uit een serie is mogelijk vanaf dinsdag 23 mei 2023.

De naam van Goud op donderdag is veranderd in Première. Het programma is anders dan Goud op vrijdag, maar wel vergelijkbaar.

Lukt het niet om online te bestellen, dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice op telefoonnummer 010 322 53 22 (ma-vr 10.00-16.00). Er is helaas geen mogelijkheid om langs te komen. Lukt het u niet onze Klantenservice telefonisch te bereiken, dan mag u uw vraag ook mailen naar info@rpho.nl.

Dit is sinds augustus 2021 helaas niet meer mogelijk.

Rondom en tijdens het concert

Veelgestelde vragen rondom en tijdens het concert

De Grote Zaal van de Doelen is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers. U dient deze plaatsen vooraf telefonisch te reserveren. Voor slechthorenden is er een ringleiding.

Wanneer u na aanvang van een concert arriveert, krijgt u bij de eerstvolgende concertonderbreking de mogelijkheid om de zaal in te gaan. Tot dat moment kunt u in de foyer via monitoren het concert op het podium van de Grote Zaal volgen. Te laat komen geeft geen recht op restitutie.

Men applaudiseert bij klassieke concerten als alle delen van een muziekstuk zijn gespeeld. Weet u niet wanneer een muziekstuk is afgelopen? Wacht dan voor de zekerheid tot de rest van de zaal begint te klappen.

Er gelden geen kledingvoorschriften.

We hanteren voor concerten geen minimumleeftijd. Voor jonge bezoekers hebben we speciale familievoorstellingen.

Let op: een ticket is vereist voor alle bezoekers. 

Dit is helaas niet mogelijk. Maar de Doelen is gelegen in het centrum van Rotterdam en in de buurt vindt u talloze restaurants en eetcafé’s.

Geluids- en beeldopnamen zijn zonder toestemming van de musici en directie niet toegestaan. Neem contact op met onze Klantenservice op telefoonnummer 010 322 53 22 (di-vr 10.00-16.00) of mail naar info@rpho.nl voor toestemming.

Tassen, rugzakken en paraplu’s mogen niet mee de zaal in, u kunt deze achterlaten bij de bewaakte garderobe.

Klantenservice
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang achtergrondinformatie, concerttips en algemeen nieuws.

Nieuwsbrief