Rotterdams Philharmonisch Orkest

Uw bezoek in seizoen 2021-2022

Handleiding: Mijn account
Handleiding: online een serie bestellen
Online brochure: Concerten seizoen 21 | 22

Veelgestelde vragen

Sinds het aantal besmettingen daalt en coronamaatregelen worden versoepeld, hebben veel mensen vragen over het kopen van tickets voor concerten en hun concertbezoek in seizoen 2021-2022. In onderstaand overzicht geven wij antwoord op alle veelgestelde vragen. Heeft u na het lezen van onderstaande informatie nog steeds een vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Omdat wij met de CoronaCheck-app werken, mag u naast elkaar zitten en hoeft u geen mondkapje te dragen.

Laatste update: 23-09-2021

Hoe krijg ik toegang tot jullie concerten?
Voor toegang tot onze concerten is een coronatoegangsbewijs verplicht. Houd ook uw legitimatiebewijs bij de hand. U kunt met 1 van deze 3 bewijzen een coronatoegangsbewijs krijgen:
· Vaccinatiebewijs: bewijs van volledige coronavaccinatie
· Herstelbewijs: bewijs dat u minder dan 6 maanden geleden hersteld bent van corona
· Testbewijs: een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor het concert
U kunt uw coronatoegangsbewijs tonen in de CoronaCheck-app op uw smartphone. Op de website van de Rijksoverheid leest u meer over het coronatoegangsbewijs. Klik hier voor meer informatie.

Moet mijn kind ook een negatieve testuitslag laten zien?
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen negatief testresultaat te overleggen. Wij volgen hierin het beleid van de Rijksoverheid.

Wat is de capaciteit bij jullie concerten in seizoen 2021-2022?
Vanaf 25 september wordt de anderhalvemetermaatregel volledig los te laten. Dit betekent dat wij per concert weer 2.100 bezoekers mogen binnen laten. Voor toegang tot onze concerten is een coronatoegangsbewijs verplicht. Op de website van de Rijksoverheid leest u meer over het coronatoegangsbewijs. Klik hier voor meer informatie.

Moet ik een mondkapje meenemen?
Een mondkapje is niet verplicht.

Is de garderobe open?
De garderobe is nog gesloten. Jassen en kleine tassen (max. A4-formaat) mogen mee de zaal in.

Wordt er voorafgaand aan het concert een inleiding verzorgd?
Wanneer er voorafgaand aan een concert een inleiding wordt verzorgd, staat dit op de betreffende concertpagina vermeld. Bekijk hiervoor onze concertagenda.

Kan ik tijdens de pauze een drankje drinken?
Dat kan. Wij verzoeken u wel vriendelijk om uw pauzedrankje zittend te nuttigen. Dat kan in de foyer én in de zaal. Lever uw recyclebare glas na afloop in bij de uitgang van de zaal.

Wanneer mag ik het concert niet bezoeken?
We mogen u helaas niet toelaten als u één of meerdere symptomen heeft die zouden kunnen duiden op COVID-19:
• Koorts (38 graden of hoger) in de 24 uur voorafgaand aan het bezoek
• Benauwdheid
• Regelmatig hoesten
• (Neus)verkoudheid en/of regelmatig niezen
• Keelpijn
Ook als iemand in uw gezin/huishouden op de dag van uw concertbezoek bovenstaande symptomen vertoont, mogen we u helaas niet toelaten.

Indien wij u niet mogen toelaten, kunt u voorafgaand aan het concert contact opnemen met onze klantenservice om uw tickets te ruilen voor een tegoedbon.

Als een concert vanwege overheidsmaatregelen wordt aangepast of geannuleerd, kan ik dan mijn geld terug krijgen?
Wanneer een voorstelling door overheidsmaatregelen aangepast of geannuleerd moet worden, dan volgen wij de regeling van de cultuursector en heeft u de mogelijkheid om het bedrag van uw kaarten om te zetten in een donatie, een voucher of restitutie.

Ik heb nog kaarten uit seizoen 2020-2021. Kan ik hier nog iets mee?
Uw kaarten uit seizoen 2020-2021 zijn omgezet in vouchers. De vouchers zijn op 5 augustus 2020 en/of 19 november 2020 naar u gemaild. U kunt deze vouchers eenvoudig gebruiken bij het doen van bestellingen voor seizoen 2021-2022. Lees hiervoor de handleiding: online een serie bestellen.

Tot en met wanneer zijn mijn vouchers geldig?
Sinds de coronacrisis hebben wij tot onze grote spijt veel concerten moeten annuleren. Voor deze geannuleerde concerten zijn vouchers uitgegeven. Alle vouchers die sinds maart 2020 zijn uitgegeven, zijn geldig tot en met 10 augustus 2023. U kunt deze vouchers eenvoudig gebruiken bij het doen van bestellingen voor seizoen 2021-2022. Lees hiervoor de handleiding: online een serie bestellen.

Kan ik op jullie website concerten toevoegen aan mijn wensenlijstje?
Sinds augustus 2021 hebben wij een nieuw kaartverkoopsysteem. Het online aanschaffen van kaarten gaat voor seizoen 2021-2022 en verder daarom anders dan u gewend bent. Het is vanaf nu helaas ook niet langer mogelijk om concerten toe te voegen aan uw wensenlijstje. In onze handleiding: Mijn account leest u hoe u vanaf nu kunt inloggen om bestellingen te doen. Hoe u online series kunt bestellen leest u in de handleiding: online een serie bestellen.

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals video’s, voor marketingdoeleinden en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketingactiviteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Klik hier voor ons volledige cookiebeleid.

Cookie instellingen